Rozjezdová kampaň - přesvědčovací fáze

09.07.2014 13:21
V předchozím díle našeho seriálu o tom „jak se dělá kampaň“ jsme se zabývali prvním krokem každé politické strany a to volebním programem. To je však pouze probuzení před zahájením kampaně, jakési prozření a zformování sil před ostrým, a ne vždy čistým volebním kláním. 
 
Co však na nás důvěřivce, lid prostý a utopený v letargii pozvedne a donutí vstát a dojít k volbám? 
Sliby? Volební program? Vůbec ne. To co nás donutí volit alespoň názorově podobné kandidáty je závazek, důvěra a hlavně - reklama. Není ničeho mocnějšího, než si uvědomit – „toho člověka, stranu, uskupení znám!“ To je síla propagace. 
 
Není nic lepšího, než osobní sympatie, než milý a pozitivní pocit, než prosté zanechání dobrého dojmu. Vše uměle vytvořené ve virtuálním světě mocností reklamních. Kdyby kandidáti hřímali o tom, že vše je zlé a špatné, osočovali by především voliče – ty, kteří můžou za to, jak to v dané obci, kraji, státě vypadá. Jak to? No, protože ty zlé a špatné si zvolili. 
 
Proto když chceme zodpovědět otázku, jak se tvoří kampaň, nalaďme se do pozitivna, vytvořme úsměv na tváři a pojďme si slíbit, jak vše bude dobré. 
 
Tím se dostáváme do druhé fáze kampaně. Druhou fázi zahajujeme především focením kandidátů. Příjemné oblečení, lehký make-up, úsměv a… BLESK! Vytvořený materiál se předá šikovnému grafikovi, který zaretušuje drobné nedostatky (nejedná se o žádnou novinku, už i soudruh Gorbačov nemíval své Rudé náměstí na své hlavě v novinách) a vytvoří dobrý dojem, který na nás čiší z předvolebních plakátů, billboardů, megaboardů a placených internetových reklam. 
 
Co je však dobrá předvolební kampaň? Je sice nutné vykukovat na své voličské ovečky z každé budky, z každé výlohy, nebo billboardu, ale smysl toho všeho je jen jediný. Podstatné je abychom byli vidět, podstatné je, abychom měli z toho daného uchazeče dobrý pocit, podpořený trefným heslem, které se mne přímo a osobně dotýká. 
 
Prostě nelze vytvářet kampaň bezmyšlenkovitě. Je nutné zapůsobit na pocitovou a emoční stránku člověka/voliče. Je důležité přesvědčit nenásilnou a pozitivní kampaní, že to myslíme vážně a že jsme jedni z těch, kteří se doposud neodhodlali. 
 
Máme tedy uměle vyšperkované foto, vybereme z programu nejlépe tu nejsložitější tezi a upravíme ji do krátké, trefné a srozumitelné podoby. A ejhle, vytvořili jsme heslo. Pádné, úderné a krásné heslo, kterým budeme zaštiťovat celou předvolební masáž. Stále máme 2,5 měsíce do voleb, ale co teď? Heslo, které v této chvíli vytvoříme, nás doprovodí až k vyhlášení volebních výsledků.
Jde tedy o důležitý a zodpovědný krok, který nemůžeme podcenit. 
 
Co s fotkami a hesly, najdete v příštím díle našeho seriálu – „Jak se dělá kampaň“. 

Kontaktujte nás

Jak za HORU 2014 kandidovat

12.02.2014 09:24
JAK KANDIDOVAT V KOMUNÁLNÍCH VOLBÁCH! ODPOVĚDI NA ČASTÉ DOTAZY PŘÍZNIVCŮ HNUTÍ. V letošním roce proběhnou řádné komunální volby, ve kterých si občané zvolí své zastupitele ve více než 6200 obcí a městech. Obracíte se na nás s mnoha dotazy ohledně komunálních voleb. Proto jsme pro Vás připravili...
Záznamy: 1 - 1 ze 1

Volby do Senátu Parlamentu České republiky 2014

30.06.2014 19:35
Volby do Senátu Parlamentu České republiky 2014 (Senátní volby 2014), se budou konat 10. a 11. října roku 2014 spolu s volbami do zastupitelstev obcí. Bude se volit třetina Senátu, obmění se tedy 27 z 81 mandátů. ČSSD bude ve volbách obhajovat 23 mandátů, ODS 3 mandáty a KSČM 1...
Záznamy: 1 - 1 ze 1

Kontakt

Hnutí Otevřená Radnice "Hora 2014" Bednářská 1025/3
Praha 8 - 180 000
+420. 777 080 563 info@hora2014.cz